DRS (Drag Reduction System) is een veelvoorkomende term in de Formule 1. Het is een techniek waarbij de achtervleugel van een auto openklapt om, dankzij de aerodynamische luchtwegen die dan ontstaan, zodoende meer snelheid op het rechte stuk te genereren. In de race mag dit gebruikt worden op bepaalde rechte stukken. De auto die dan binnen een seconde achter haar voorganger ligt, mag DRS gebruiken om zodoende een snelheidsvoordeel te hebben. Vaak zorgt DRS dan ook voor inhaalacties op de rechte stukken.
Norbert Haug ziet het liefst dat de DRS (Drag Reduction System) binnen de Formule 1 wordt afgeschaft. De Duitser was in het v...
Andreas Seidl, teambaas van McLaren, wil in 2022 af van kunstmatige inhaalmogelijkheden. Sinds 2011 kent de Formule 1 het Dra...
De beginfase van de Grand Prix van Abu Dhabi toont aan dat de DRS keihard nodig is binnen de Formule 1. Die conclusie trekt e...
Diverse Formule 1-teams hebben bij de FIA geklaagd over de achtervleugel op de SF90 van Ferrari. Dat vertelde Olav Mol vrijda...
Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve is geenzins fan van het DRS-systeem. Helemaal nu het effect dankzij de simpelere...
Max Verstappen is weinig enthousiast over de nieuwe regels die komend jaar in de Formule 1 zullen gelden. Die regels worden i...
Na de recente ongelukken door de DRS leek het er op dat het hulpmiddel in de toekomst zou gaan verdwijnen, maar vrijdag heeft...
Carlos Sainz Jr. hoopt dat de organisatie van de Formule 1 goed gaat nadenken over de toekomst van de DRS. Het systeem, waarm...
Eerder deze week werd bekend dat ook de Grand Prix van Canada, net zoals de Grand Prix van Australië drie DRS-zones kent. Maa...
Jenson Button reed in Monaco dit jaar hoogstwaarschijnlijk zijn laatste Formule 1-race. De wereldkampioen van 2009 heeft de s...
Plaats reactie
0 reacties