DRS (Drag Reduction System) is een veelvoorkomende term in de Formule 1. Het is een techniek waarbij de achtervleugel van een auto openklapt om, dankzij de aerodynamische luchtwegen die dan ontstaan, zodoende meer snelheid op het rechte stuk te genereren. In de race mag dit gebruikt worden op bepaalde rechte stukken. De auto die dan binnen een seconde achter haar voorganger ligt, mag DRS gebruiken om zodoende een snelheidsvoordeel te hebben. Vaak zorgt DRS dan ook voor inhaalacties op de rechte stukken.
Helmut Marko is vol begrip over de frustratie van Sergio Pérez dat hij Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Spanje voorbi...
Max Verstappen denkt niet dat de teamorder die Sergio Pérez aan het einde van de Grand Prix van Spanje kreeg van grote invloe...
In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal.nl u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autospor...
Nu het F1-reglement van 2022 auto's heeft opgeleverd die elkaar op de voet kunnen volgen, heeft de sport de push-to-pass-hulp...
Ross Brawn heeft kenbaar gemaakt dat de Formule 1 het aantal sprintraces voor komend seizoen graag zou ophogen naar zes. De B...
Peter Windsor ziet dat er bij het creëren van meer DRS-zones ook het nodige gevaar komt kijken voor de coureurs. De Brit stel...
Max Verstappen erkent dat het gebruik van DRS een grote rol speelde in het behalen van zijn eerste overwinning in 2022. 'Als...
Charles Leclerc reed lang aan de leiding van de Grand Prix van Saoedi-Arabië, maar moest met ingaan van ronde 47 van de 50 to...
Red Bull Racing bleek Ferrari de baas te zijn op de rechte stukken tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië. Hoewel Sergio Pér...
De Formule 1 kent vele begrippen en als beginnend kijker is niet altijd duidelijk wat er met een bepaalde term bedoeld wordt....