Würz hekelt nieuwe velgen: 'Enkel om marketing-redenen ingevoerd' Formule 1

Würz hekelt nieuwe velgen: 'Enkel om marketing-redenen ingevoerd'

Door Hans van Brunschot 20 oktober 2019 | 11:39


Alexander Würz heeft zich fel uitgesproken tegen het nieuwe formaat velgen waar de Formule 1 vanaf 2021 mee gaat rijden. Volgens de Oostenrijker worden de nieuwe velgen enkel om extrasportieve redenen ingevoerd.

De nieuwe, grotere velgen veroorzaken volgens het PR-praatje minder turbelentie en hebben daardoor een positieve invloed op de aerodynamica. Daarnaast moeten de velgen een jonger publiek aan gaan spreken omdat de sport spectaculairder wordt ondanks dat de wagens door de nieuwe velgen flink meer gaan wegen.

Marketing doeleinden

Met gevolgen, denkt ex-Formule 1-coureur Alexander Würz. De Oostenrijker haalt flink uit in Motorsport Magazin. 'Door commerciële beslissingen raken de auto’s in disbalans. De coureurs zijn niet blij met die velgen, want de zijn een stuk zwaarder en alleen maar bedoeld voor commerciële doeleinden. Het brengt de coureurs verder niets. Het enige voordeel is marketing.' (Fotocredit: Pirelli Motorsport)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageren

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!

Meer nieuws