Liberty Media-CEO Carey: 'Nieuwe sponsors vinden is verdraaid lastig' Formule 1

Liberty Media-CEO Carey: 'Nieuwe sponsors vinden is verdraaid lastig'

Door Joshua Jacobs 06 december 2019 | 19:40


Liberty Media heeft de commerciële kant van de sport stevig in handen sinds het Amerikaanse bedrijf begin 2017 de touwtjes overnam van oudgediende Bernie Ecclestone, en hoewel de absolute aandacht voor de sport lijkt te groeien, is de weg naar glorie en geld een heel moeilijke, volgens de voorman.

Chase Carey noemt de zoektocht naar nieuwe geldschieters erg moeilijk. 'We moesten echt vanaf nul beginnen. We hadden eigenlijk niks meer op de plank liggen, omdat we geen vaste sponsorgroep meer hadden.' Dat klopt, want met de wisseling van de wacht moeten contracten opnieuw opgesteld worden. Dat ging maar moeilijk. Het heeft veel langer geduurd dan de paar jaar die men in gedachten had.

'We hadden geen handvatten, geen kansen om de geschiedenis van de Formule 1 aan te prijzen.' Daarmee bedoelt de huidige CEO, die mogelijk vervangen gaat worden door Mercedes-teambaas Toto Wolff, dat de deals veel minder vanzelfsprekend gingen dan in de tijd van Ecclestone. 'Sponsoren willen nu op maat gemaakte partnerships. Vroeger werkten reclameborden goed, maar zo gaat het tegenwoordig niet meer', verzucht de Amerikaan tegenover Motorsport-Total.

Wel is de CEO positief over het bereik van de F1. Zo zouden de bezoekers- en kijkersaantallen in de lift zitten, door een goed verhaal en een nieuwe dimensie van de sport. Dat is aantrekkelijk, maar het gewenste resultaat is er (nog) niet. 'Mijn lijstje sponsoren waar ik mee praat, is groot. Het aantal daadwerkelijk getekende contracten is dat niet.'


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageren


Meer nieuws