Formule 1-cijfers positief: 'Minder kijkers, meer blootstelling' Formule 1

Formule 1-cijfers positief: 'Minder kijkers, meer blootstelling'

Door Christian Moerman 21 januari 2020 | 13:19


Formula 1 is in gesprek gegaan met Director of Media Rights Ian Holmes en Digital and Licensing Director Frank Arthofer. Het management-duo licht toe hoe het er voor staat met de sport en ze brengen alleen maar goed nieuws.

'De races in 2019 waren aantrekkelijker. Er waren meer rivaliteiten onderling en nieuwe coureurs die de ervaren rijders het vuur aan de schenen legden. De nieuwe in-race grafieken en andere camera hoeken helpen ook mee. Mijn persoonlijke favoriet was de introductie van de grafieken op de halo, dat ziet er naar mijn mening waanzinnig uit', zo opende Holmes.

De sport is bezig aan een opmars: 'Er kijken gemiddeld minder mensen, maar deze mensen maken wel meer gebruik van de content. Zo zijn er meer mensen die een langere periode van een race kijken, terwijl gemiddeld Formule 1-fans via diverse media meer tijd doorbrengen op de website, onze app en op F1TV.'

De plannen voor de Formule 1

Ze zitten op kantoor niet stil. Er komt meer materiaal aan, wat met name op de website en op YouTube te vinden zal zijn: 'We zijn druk aan het ontwikkelen op het gebied van nieuwe video-content, inclusief nieuw materiaal voor F1.com en YouTube, wat voor aanvang van het seizoen gelanceerd zal worden.'

Ook groeit het aandeel van social media waarmee de sport onder de lezers gebracht wordt: 'We moeten op dat soort platformen nieuwe fans kennis laten maken met de sport. 62% van de nieuwe fans sinds 2017 zijn 35 jaar of jonger, we zijn nog lang niet klaar.' (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws