F1: 'Duurzaamheid als marketingtruc heeft toch geen zin' Formule 1

F1: 'Duurzaamheid als marketingtruc heeft toch geen zin'

Door Christian Moerman 24 januari 2020 | 16:35


Yath Gangakumaran, de eindverantwoordelijke voor het Formule 1-duurzaamheidsplan, heeft bij het World Economic Forum aangegeven dat het niet gezien wordt als marketingtruc. De plannen van de Formule 1 zijn ambitieus, volgens sommigen té ambitieus.

Gangakumaran weet het zeker, het gaat lukken. Met name omdat je niet terug kan komen op zulke uitspraken volgens de BBC: 'Het heeft geen zin om dit soort doelstellingen de wereld in te slingeren onder het motto van een marketingtruc. Je zal namelijk toch de verantwoordelijkheid moeten nemen.'

Een prima instelling van de Formula 1-topman, maar er schort nog wel het een en ander aan. Het plan houdt namelijk geen rekening met de emissie van reizende fans. Zo wordt de uitstoot van de evenementen dus toch niet volledig gemeten.

Formula 1 trekt een lijn

Dit is een te grote uitdaging denkt de Formula 1-werknemer: 'We denken dat dit te moeilijk te controleren is omdat ze uiteindelijk toch doen was ze zelf willen. Daarom focussen we alleen op de uitstoot waar we zelf controle over hebben.' (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws