Twijfelt Honda aan het koelsysteem van de RB16? Formule 1

Twijfelt Honda aan het koelsysteem van de RB16?

Door Christian Moerman 27 februari 2020 | 14:33


Honda plaatste bij Max Verstappen sensoren op de bolide bij de ingang van de airbox. Dit is de opening die boven het hoofd van de coureur zit. Door dit bij een lage temperatuur te doen wordt duidelijk dat Honda vermoedelijk zijn twijfels heeft bij het huidige koelsysteem.

Volgens Motorsport Italia werden de sensoren niet zozeer geplaatst om te kijken of er genoeg lucht in de airbox terecht kwam, maar meer om te controleren of het koelingssysteem van de ERS (Energy Recovery System, red.) en de versnellingsbak, dat boven de krachtbron zit, naar behoren werkt.

De ingenieurs van de Oostenrijkse renstal hebben sensoren geplaatst op de mond van de airbox, op de foto's is een soort X van sensoren te zien. Dit is onderdeel van een experiment waarin Honda wil bevestigen dat de relatief grote opening genoeg koele lucht levert.

Honda experimenteert met plaatsing motor

Honda heeft de RA620 H-krachtbron zo gemaakt dat het koelsysteem van de versnellingsbak en het hybride-systeem er bovenop past. Met het besluit om informatie over het koelingssysteem te vergaren bij een relatief lage temperatuur (vroeg in de ochtend, red.) geeft Honda wat weg.

'Ze twijfelen aan de functionaliteit van het systeem wanneer de Formule 1 op circuits rijdt waar de temperatuur gemiddeld hoog ligt', concludeert het Italiaanse motorsportmedium.

Toen Verstappen het circuit op reed, beantwoordde hij dus een belangrijke vraag voor Honda. Of het allemaal goed zit met de koeling van de systemen, zal in 2020 blijken. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws