Update | Mercedes komt in Oostenrijk met betere smering Formule 1

Update | Mercedes komt in Oostenrijk met betere smering

Door Joshua Jacobs 29 juni 2020 | 12:11


Mogelijk kan Mercedes zijn leidende positie verstevigen in de raceweekenden van Oostenrijk met een nieuwe ontwikkeling. In de virtuele veldslag van de Formule 1-fabrieken geven Red Bull, Mercedes en Ferrari ongeëvenaard hard gas om hun aerodynamische pakketten te optimaliseren.

Technisch directeur James Allison van Mercedes zegt tegen Corriere dello Sport: 'Als je kijkt naar de Mercedes W11 van de presentatie en die van de Grand Prix van Australië, dan snap je wel hoe veel tijd er was in januari om te ontwikkelen in de windtunnel en andere gebieden.'

Ondanks dat er een ontwikkelstop is geweest dankzij het coronavirus, heeft Mercedes niet stilgezeten sinds de sloten weer van de deuren zijn gegaan. 'We verwachten om een deel van het nieuwe aerodynamische pakket in te zetten in Oostenrijk. De rest volgt later.'

Petronas heeft betrouwbaarheidsbenzine klaar

De Italiaanse sportkrant heeft vernomen dat Mercedes-benzinepartner Petronas een nieuwe brandstof heeft ontwikkeld die de betrouwbaarheid verbetert, zonder de prestaties te verminderen.

Mercedes heeft als filosofie met de W11 om de benodigde motorkoeling sterk te verminderen, zodat het team meer ruimte heeft om topsnelheid te vinden. Een nieuwe brandstof zou hierbij moeten helpen om de ontwikkelde warmte beter af te voeren, zonder dat het te dik wordt. (Foto: Mercedes AMG F1)

Update 12.15 uur (29/6) | Mercedes lost smeringsproblemen op, DAS voor achterwielen?

Mercedes heeft meerdere pijlen op zijn boog voor Oostenrijk: het team zou de smeringsproblemen hebben opgelost, terwijl het team ook een soort DAS-systeem voor de achterwielen zou uitproberen op de vrijdag.

In de winter heeft Mercedes moeilijkheden gehad op de testbank met de smering van de lagers in de motor, schrijft Motorsport Italië. Dat is veel specifieker dan wat we tot nu toe wisten. Het team zou dit hebben opgelost met de eerder ook door F1Maximaal genoemde betrouwbaarheidsbenzine van Petronas. 

Desondanks blijft de Red Bull Ring een uitdaging van formaat, aangezien Mercedes een team is wat zijn auto's en motoren bouwt voor het beste gemiddelde van alle wedstrijden. Daarbij waren de zware wedstrijden zoals de GP van Oostenrijk een uitzondering waarbij het team een knieval moest maken, om elders wel beter voor de dag te komen.

Mercedes zou werken aan DAS-systeem voor achterbanden

Daarbij zal Mercedes volgens Motorsport een technische vinding uitproberen op de vrijdag, wat zij een soort gestuurde achterwielen lijkt te noemen. Dat ligt in hetzelfde straatje als DAS, waarmee Lewis Hamilton en Valtteri Bottas door hun stuur naar zich toe te trekken de hoek van de wielen beïnvloeden ten opzichte van het asfalt. Daarmee zou men bandenslijtage kunnen voorkomen.


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws