F1 Techniek | Red Bull rijdt met onderdelen van voor het seizoen Formule 1

F1 Techniek | Red Bull rijdt met onderdelen van voor het seizoen

Door Gino Haverkamp 30 juli 2020 | 14:19


In 'F1 techniek' houdt F1Maximaal je continu op de hoogte van alle technische snufjes die de Formule 1-teams toevoegen aan de bolides. Elk circuit is anders en elk circuit heeft daarom een andere aanpak nodig. Ook de Grand Prix van Oostenrijk zal door veel teams benaderd worden met verschillende technische variaties.

Red Bull rijdt met onderdelen van voor het seizoen

De bolides van Max Verstappen en Alexander Albon zijn uitgerust met onderdelen die al voor de start van het 2020-seizoen waren getest. De problemen met de balans van de RB16 liggen hierdoor klaarblijkelijk aan een aantal onderdelen die een update hebben gekregen in de afgelopen week. Door terug te gaan naar oudere onderdelen kan worden vergeleken waar de problemen zitten.

Renault lost problemen met radiator op

De Renaults moesten vorig weekend beiden stoppen door een probleem met de radiatoren. Volgens Esteban Ocon en Daniel Ricciardo zou het probleem inmiddels al zijn opgelost. De fout zat volgens het team in een las op de radiator. Inmiddels heeft het team het probleem dus verholpen. 

Ferrari komt met achtervleugel voor hoge downforce

Ter voorbereiding op de Grand Prix van Hongarije past Ferrari zijn achtervleugel aan om zo veel mogelijk downforce te genereren. Op de foto's van Albert Fabrega is duidelijk te zien hoe de vleugel in een andere hoek staat, ten opzichte van Oostenrijk.

Nieuwe T-vleugel voor maximale downforce RB16

Red Bull heeft de T-vleugel weer geïntroduceerd op de RB16. De vleugel die aan het achterste gedeelte van de bolide zit moet meer downforce geven: dit is erg belangrijk op de Hungaroring, aangezien het circuit zich kenmerkt door lange bochten en lage snelheden.

Nieuwe voorwielophanging voor Williams

Williams heeft een nieuwe voorwielophanging grekregen, zo maakt Albert Fabrega duidelijk via zijn Twitter. Het lijkt er op dat het team van George Russell en Nicholas Latifi voor een verstevigde versie van de ophanging gaat.

Veranderingen aan Ferrari-vloer

Naast een nieuwe voorvleugel heeft Ferrari ook een nieuwe vloer meegenomen naar de Red Bull Ring. Op foto's is te zien dat de bodem wat extra flapjes en nieuwe openingen heeft. Dit om de luchttoevoer positief te beïnvloeden.

Red Bull past de achtervleugel aan

Red Bull heeft een nieuwe achtervleugel meegebracht naar de tweede race in Oostenrijk. Op de afbeelding is te zien dat de rear-wing endplate duidelijk is aangepast ten opzichte van de voorganger. Er zijn namelijk veel agressievere inkepingen te zien. Max Verstappen liet eerder al weten dat de balans van de RB16 hem niet helemaal ligt. Mogelijk levert dit meer stabiliteit op. 

Nieuwe voorvleugel voor Ferrari

Ferrari heeft een nieuwe voorvleugel naar Oostenrijk laten brengen voor de tweede Grand Prix in Spielberg, zo is te zien op foto's vanaf het circuit. De SF1000 kampt nog steeds met veel problemen, waaronder grip. Sebastian Vettel verklaarde eerder al dat de bolide extreem lastig te besturen is: een nieuwe vleugel zou een stap in de goede richting zijn.

Aangepaste achtervleugel voor Mercedes-bolide

Niet alleen de kleur is veranderd bij de W11-bolide van Mercedes. Tijdens de eerste vrije training in Oostenrijk rijden Lewis Hamilton en Valtteri Bottas met een aangepaste achtervleugel, hieronder te zien.

Renault komt met nieuwe sidepods

Naast aangepaste bargeboards zijn nu ook de sidepods aangepast. Vermoedelijk worden alle luchtstromen die naar de vloer gaan licht tot veel aangepast, omdat er een vernieuwde vloer onder de wagen van Daniel Ricciardo en Esteban Ocon zit.

Renault komt met aangepaste bargeboards

Renault heeft de bargeboards flink onder handen genomen in een update aan de wagen. Het team heeft verticale vinnen toegevoegd om de luchtstroom beter langs de sidepods en de vloer te laten geleiden. 

Mercedes met aangepaste diffuser in Oostenrijk

Mercedes heeft de achterkant van de bolide aangepast naar aanleiding van de Red Bull Ring. In Australië liep het uiteinde van de vloer verticaal af, parallel aan de wielen. Nu lijkt de diffuser wat meer gebogen te zijn en duidelijkere rondingen te hebben.


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws