Marko: 'Verstappen had Bottas kunnen hebben, maar vleugels braken af' Formule 1

Marko: 'Verstappen had Bottas kunnen hebben, maar vleugels braken af'

Door Maurits Kappetijn 12 juli 2020 | 18:18


Helmut Marko is teleurgesteld in zijn team na het behalen van 'slechts' een derde plek in Oostenrijk. Red Bull bleek niet opgewassen tegen het motorgeweld van Mercedes en dus moesten Max Verstappen en co. het doen met P3, volgens Marko een onacceptabel resultaat. 

'We hebben gezien dat de Mercedes-motor vandaag gewoon het verschil heeft gemaakt', begint Marko, wiens gezicht op onweer staat na een betrekkelijk kansloos optreden van zijn Red Bull Racing. 'We verliezen heel veel als het gaat om de rechte stukken, je ziet dat ook bij Perez, die gewoon sneller was dan veel andere auto's en met gemak hele hoge rondetijden reed', waarmee de adviseur van Red Bull het probleem bij Honda lijkt neer te leggen.

Verstappen werd ingehaald door afgebroken vleugels

Toch had Verstappen Bottas bij kunnen houden, denkt de man uit Graz. Helaas bleek een andere reden dan motorvermogen ervoor te zorgen dat de Nederlander rondetijd verloor. 'Max had schade aan zowel zijn voor- als achtervleugel, die liep hij tijdens de race op. Dat kostte hem zoveel tijd dat Bottas uiteindelijk ook sneller was', aldus Marko in gesprek met Sky Sports

Volgende week reist het Formule 1-circus af naar Hongarije, een plek waar Red Bull volgens Marko meer kans maakt dan op de Red Bull Ring. 'Je hebt daar maar één lang recht stuk en voor de rest bochten. Dat maakt dat circuit beter voor ons, denk ik. Ook zullen de temperaturen in Boedapest ons in het voordeel werken. We hopen daar dus op een beter resultaat.' (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)

Update | Honda verliest racetijd op Mercedes met de MGU-K

Ook bij de concurrentie is het niet onopgemerkt gebleven dat Honda nog iets tekort komt. Vooral op zondag is dat duidelijk zichtbaar volgens Mercedes-ingenieurs. Dat verneemt Auto Motor und Sport.

Het Duitse medium schrijft dat de Japanners nog een achterstand hebben op Mercedes als het gaat om de MGU-K, het deel van de aandrijflijn wat energie van de remschijven opvangt en weer teruggeeft in de vorm van vermogen. 'Honda zet de MGU-K op de rechte stukken eerder uit dan wij in een wedstrijd. Zij kunnen langer boosten over een ronde dan wij dat doen.'

 

Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws