'Update Ferrari in Hongarije moet probleem topsnelheid oplossen' Formule 1

'Update Ferrari in Hongarije moet probleem topsnelheid oplossen'

Door Harry Verolme 13 juli 2020 | 17:02


Na een waanzinnig teleurstellende opening van het seizoen is Ferrari naarstig op zoek naar een oplossing om de auto sneller te maken. De SF1000 komt op veel vlakken te kort op zijn concurrenten, maar is met name erg langzaam op de rechte stukken. Een nieuwe update voor Hongarije moet de Scuderia vooruit helpen.

Ferrari introduceerde haar grote update die oorspronkelijk gepland stond voor Hongarije al voor de Grand Prix van Stiermarken, maar vanwege een knullig ongeluk in de eerste ronde van de race kon de Italiaanse renstal niet uitvinden of deze ook effect had. Ferrari nam onder andere een nieuwe voorvleugel en vloer mee naar de Red Bull Ring.

In een poging de problemen te verhelpen voert Ferrari in rap tempo ontwikkelingen door voor de SF1000. Aan komend weekend zal het team uit Maranello het tweede gedeelte van de update op de auto plaatsen, zo meldt de Italiaanse tak van Motorsport.com. Naar verluidt zal Ferrari verschillende aanpassingen doen aan het gebied rondom de krachtbron, aangezien dit is waar de meeste 'drag' wordt gecreëerd, wat de auto langzaam maakt.

Ferrari begrijpt niets van hoeveelheid 'drag' van SF1000

Waar Ferrari zo kort geleden als vorig jaar nog de snelste auto had op de rechte stukken, zijn Sebastian Vettel en Charles Leclerc in 2020 telkens halverwege of zelfs onderaan de ranglijst voor topsnelheden te vinden. De nieuwe update voor Hongarije moet daar verandering in brengen.

Ferrari wil namelijk de koelingssystemen van de auto aanpassen. Door grote luchtinlaten te maken is het de bedoeling dat de motor beter 'ademt', wat de topsnelheid moet verbeteren. Daarnaast moeten de luchtinlaten de aerodynamica van de auto op zo'n manier aanpassen dat deze minder luchtweerstand ervaart. Ook gaan de radiatoren op de schop. (Foto: Ferrari F1 Team)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws