Hülkenberg baalt van DNS op Silverstone: 'Dat is de beste manier om te trainen' Formule 1

Hülkenberg baalt van DNS op Silverstone: 'Dat is de beste manier om te trainen'

Door Harry Verolme 05 augustus 2020 | 21:31


Nico Hülkenberg moest op Silverstone de super-sub worden voor Racing Point, nadat er bij Sergio Perez het coronavirus werd geconstateerd. Maar zover zou het niet komen voor de Duitse Formule 1-coureur. Hülkenberg kon de Grand Prix van Groot-Brittannië niet eens starten, vanwege een last-minute technisch probleem.

Terugblikkend op zijn eerste Grand Prix-weekend in acht maanden vertelt Hülkenberg flink te balen van zijn Did Not Start. 'Ik kan nog zo goed trainen als ik wil, maar er is geen betere manier om voor te bereiden voor de Formule 1 dan te rijden. Dat is de beste manier om te trainen. Met name voor de huidige auto's, er is geen machine die dat kan nabootsen. Daarom kon ik ook niet zo netjes rijden, ik kon de limiet niet zo vaak opzoeken als ik had gewild', zo wordt Hülkenberg geciteerd door Auto, Motor und Sport.

Het was voor de Duitse coureur sowieso enorm wennen. Hülkenberg keerde voor het eerst sinds 2016 terug in een auto van Racing Point – het voormalige Force India – en de auto van het Britse team was aanzienlijk anders dan die van Renault, waarvoor hij van 2017 tot en met 2019 uitkwam. 'Het voelde alsof ik in een vreemde woonkamer zat', aldus de 32-jarige coureur. 

Hülkenberg richt zijn focus op de basis

Omdat Hülkenberg in korte tijd heel veel informatie op zich af kreeg, wilde hij ervoor zorgen dat hij in ieder geval de basis op orde heeft. 'Ik heb afgelopen weekend niet geprobeerd om te concentreren op alle kleinigheden, zoals bijvoorbeeld het afstellen van het differentieel. Het gaat mij om de basis', legt hij uit.

'De auto is ook zó anders nu, dat ik eigenlijk niet anders kan', vervolgt de Racing Point-coureur. 'Als je zonder brandstof rijdt tijdens de kwalificatie, krijgt de auto bijvoorbeeld een geheel nieuwe dynamiek. Daar moet je dan weer aan wennen. Maar het is geweldig om deze auto's te besturen, vooral in de hoge-snelheidsbochten. Dat is waar ze uitblinken. Deze auto's hebben eindeloos downforce', besluit Hülkenberg. (Foto: Racing Point F1 Media)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws