Medland: 'Verstappen kan voordeel hebben bij late safety car' Max Verstappen

Medland: 'Verstappen kan voordeel hebben bij late safety car'

Door Gino Haverkamp 09 augustus 2020 | 09:35


Max Verstappen zou vooral in de slotfase van de Grand Prix van het Zeventigjarig bestaan kunnen profiteren van zijn alternatieve bandenstrategie. De coureur van Red Bull Racing start op de hardste band, daar waar de concurrentie op een compound zachter van start gaat.

Volgens Chris Medland heeft Verstappen de sterkere band in de openingsfase van de race. Niet op het gebied van pure snelheid, de harde band is immers de meest langzame van de drie, maar het witte rubber gaat wel veel langer mee. 'De Nederlander zou langer door moeten kunnen gaan dan zijn concurrentie en krijgt dan vrije lucht', schrijft Medland op Formula1.com'In potentie zou hij de race kunnen leiden als de andere coureurs pitten.'

Medland verwacht dat een tweestopsstrategie de snelste strategie is en dat gokken op een lange laatste stind niet verstandig is. Vorige week klapten namelijk een aantal banden aan het einde van een tientallen ronden lange stint. 'Maar dankzij zijn alternatieve strategie kan Verstappen een voordeel hebben bij een late safety car door naar een snellere band te switchen in een latere stint.' (foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws

Indeleiderstrui.nl

Meer wielernieuws