Like ons!

Formule 1

McLaren niet op zoek naar titelsponsor: 'Geen toegevoegde waarde'

McLaren is de afgelopen maanden druk bezig geweest om verschillende sponsoren te strikken,  onder meer Dell en CNBC werden gecontracteerd. Het aantrekken van een titelsponsor bleef echter uit, maar McLaren-directeur Zak Brown onthult dat de renstal uit Woking daar ook niet specifiek naar op zoek is geweest.

Brown kwam eind 2016 aan het roer bij McLaren en de Brit kondigde toen direct aan dat het vinden van een titelsponsor zijn grootste prioriteit was. Inmiddels is dat niet meer de grootste prioriteit. 'Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde om het team te vernoemen naar een sponsor', gaat Brown van start tegenover City AM. 'Ik wil bijvoorbeeld graag Vodafone op onze bolide zien, maar het team hoeft voor mij niet Vodafone-McLaren te heten. Ik wil McLaren als merk gaan presenteren aan de racewereld.'

Het uitblijven van een titelsponsor heeft een goede reden, zo legt Brown uit. 'Ik wilde in eerste instantie heel graag een titelsponsor, maar ik ben van mening dat de markt inmiddels veranderd is. Ik heb nu een businessmodel opgezet dat zich vooral richt op het vinden van partners en sponsoren. Dat betekent niet dat we niet openstaan voor een titelsponsor. We zullen altijd het gesprek aangaan, maar we zullen er zelf geen werk van maken om er een te vinden.' (Foto: McLaren F1)

0 reacties

Schrijf een reactie

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!
Naar boven