Like ons!

Formule 1

Update | Horner vergeleek exit Ricciardo met een meisje

Christian Horner heeft in een openhartige podcast een boekje open gedaan over het aanstaande vertrek van Daniel Ricciardo. De Australiër heeft een aflopend contract en koos ervoor om vanaf volgend seizoen voor het geel en zwart van Renault te rijden. Een bittere pil voor de Britse teambaas.

De beslissing van Ricciardo kwam voor Horner als donderslag bij heldere hemel, zo vertelt hij in de wekelijkse podcast Beyond the Grid op de officiële website van de Formule 1. 'Ik werd gebeld door Daniel en hij zei: 'Christian, ik teken bij Renault.' Ik zei: 'Wat is dit voor slechte grap?' Maar toen veranderde hij van toon. Ik was erg teleurgesteld, ik kon het niet geloven.'

Ricciardo zag Verstappen uitgroeien tot favoriet

Over de beweegredenen van Ricciardo om bij Renault te tekenen is Horner openhartig. De teambaas van Red Bull zegt dat het veelal te maken heeft gehad met teamgenoot Max Verstappen. 'Daniel zag Max naast zich als maar groeien en groeien. Max was keer op keer sneller en Daniel kreeg het gevoel dat hij steeds meer het knaapje van Max werd. Dat is vrij opmerkelijk, want zo hebben we hem nooit behandeld bij het team. We zijn altijd uitgegaan van een gelijke benadering.'

Red Bull probeerde elk mogelijk contract voor te leggen

'We hebben heel erg veel gedaan om Daniel te behouden', gaat de Brit verder. 'We hebben er ook alles aan gedaan om een zo'n prettig contract mogelijk te maken. We hadden zelfs een optie op tafel liggen waarbij hij maar voor één jaar zou tekenen en in 2020 dus naar Ferrari of Mercedes had kunnen gaan. Maar zelfs dat mocht niet baten.'

Horner schroomt niet om tijdens de podcast een sceptische toon te voeren en lijkt daarmee de move van zijn vedette flink te bekritiseren. 'Ik vind de beslissing van Daniel erg moeilijk te begrijpen. Blijkbaar was hij toe aan een nieuwe stap in zijn carrière. Toch heb ik erg mijn vraagtekens bij Renault en vooral haar toekomst', aldus de teambaas van Verstappen. (Foto: Red Bull Content Pool)

Update 15.31u - Horner maakte vergelijking met meisje

Christian Horner heeft in dezelfde podcast ook nog een vergelijking met een meisje gemaakt om uit te leggen wat zijn gevoel was in de onderhandelingen met Daniel Riccairdo. 'k moet toegeven dat het een beetje was alsof je een meisje moest overtuigen om mee uit te gaan, terwijl ze daar niet echt zin in heeft', beschreef Horner het. 'Zo voelde het een wel beetje.'

12 reacties

  1. Vaillant

    11 Aug 2018 om 13:52

    Laten we ervan uitgaan dat RBR alles heeft gedaan om Ricciardo te behouden. Ricciardo heeft zijn keuze binnen 24u doen veranderen. Niet Max, de Honda, het geld of contractduur waren de reden. Maar Abitboul heeft Ricciardo over gehaald.
  2. Nick de wit

    10 Aug 2018 om 17:50

    Quote van HAMALO
    Geloof er niks van, op een gegevend moment kies je een ander weg als je niet succesvol kan zijn met het project (wk) waar je mee bezig bent. Ricciardo heeft al genoeg bewezen dat hij Verstappen de baas is, vooral in de race en geen excuses.
    Wordt steeds grappiger. Ric is elke race en quali de mindere, maar geloof wat je wil geloven
  3. Nick de wit

    10 Aug 2018 om 17:49

    Quote van HAMALO
    Totale onzin, Renault is volgend jaar beter dan Honda. Jij denkt nu zo over Ricciardo omdat je een Max fanboy bent. Honda zal geen potten kunnen breken en Renault is gewoon veel verder dan Honda. Men kan alleen hopen dat Honda goed zal zijn, maar helaas pindakaas. Renault zijn vele stappen verder in 2019 en 2020.
    Hoe kom je daar nou bij. Denk je dat RB het uit hun duim zuigt dat de Honda nu al gelijk is aan de Renault. Die hebben alle data naast mekaarbgelegs en kwamen tot de conclusie dat E nu al naar de Honda kunnen overstappen. Verder zal Renault nooit wat worden. Elke update tot nu toe was niet betrouwbaarder en niks sneller. Franse bagger
  4. Nick de wit

    10 Aug 2018 om 17:47

    Quote van HAMALO
    Dankzij Hamilton, anders had Mercedes niks gewonnen. Hamilton is een klasse apart, het grootste talent ooit
    Jij begrijpt er weinig van gozer. Zonder Hamilton was dat team al gegroeid en vanaf de nieuwe motorformule wisten ze dat ze verreweg de beste motor gingen hebben
  5. L1

    10 Aug 2018 om 10:00

    Zijn beslissing zal toch ook echt wel met de Honda deal te maken hebben. Verder geloof ik wel dat Ferrari en Mercedes liever voor een toekomstig jongere rijder gaan dan Ricciardo binnenslepen.
  6. HAMALO

    9 Aug 2018 om 18:23

    Quote van Hypersoft
    Waarom zou hij meer vertrouwen hebben in het kwakkelende Renault dan in Red Bull? Nee, Ricky heeft het ff goed bekeken en heeft bedankt voor rol als tweede viool achter Max. Daniel mag in z'n handjes knijpen dat Red Bull nog zoveel geduld had met hem. Uiteindelijk is Daniel bezweken voor de australische dollartekens in z'n contract. En dat recht heeft ie. Kan ie lekker nummer 1 zijn bij Renault - hoewel ik m'n twijfels heb of hij Hulkenberg de baas kan zijn. Eerst maar eens zien!
    Totale onzin, Renault is volgend jaar beter dan Honda. Jij denkt nu zo over Ricciardo omdat je een Max fanboy bent. Honda zal geen potten kunnen breken en Renault is gewoon veel verder dan Honda. Men kan alleen hopen dat Honda goed zal zijn, maar helaas pindakaas. Renault zijn vele stappen verder in 2019 en 2020.
  7. HAMALO

    9 Aug 2018 om 18:20

    Quote van Maurits Kappetijn
    Ik ben erg benieuwd... Veel mensen zijn vast vergeten hoe Mercedes zich ontpopte tot supermacht na de overstap van Hamilton naar hen. Alles kan gewoon
    Dankzij Hamilton, anders had Mercedes niks gewonnen. Hamilton is een klasse apart, het grootste talent ooit
  8. Maurits Kappetijn

    9 Aug 2018 om 18:06

    Ik ben erg benieuwd... Veel mensen zijn vast vergeten hoe Mercedes zich ontpopte tot supermacht na de overstap van Hamilton naar hen. Alles kan gewoon
  9. Hypersoft

    9 Aug 2018 om 16:44

    Quote van HAMALO
    Geloof er niks van, op een gegevend moment kies je een ander weg als je niet succesvol kan zijn met het project (wk) waar je mee bezig bent. Ricciardo heeft al genoeg bewezen dat hij Verstappen de baas is, vooral in de race en geen excuses.
    Waarom zou hij meer vertrouwen hebben in het kwakkelende Renault dan in Red Bull? Nee, Ricky heeft het ff goed bekeken en heeft bedankt voor rol als tweede viool achter Max. Daniel mag in z'n handjes knijpen dat Red Bull nog zoveel geduld had met hem. Uiteindelijk is Daniel bezweken voor de australische dollartekens in z'n contract. En dat recht heeft ie. Kan ie lekker nummer 1 zijn bij Renault - hoewel ik m'n twijfels heb of hij Hulkenberg de baas kan zijn. Eerst maar eens zien!
  10. HAMALO

    9 Aug 2018 om 15:44

    Geloof er niks van, op een gegevend moment kies je een ander weg als je niet succesvol kan zijn met het project (wk) waar je mee bezig bent. Ricciardo heeft al genoeg bewezen dat hij Verstappen de baas is, vooral in de race en geen excuses.
  11. Hypersoft

    9 Aug 2018 om 15:38

    Quote van Sjoerd Valkering
    Zou Horner hier suggereren of het zeker weten?
    Horner heeft natuurlijk een unieke inside kijk op het hele verhaal. Hij zal echt wel weten wat er speelt tussen Max en Daniel.
  12. Sjoerd Valkering

    9 Aug 2018 om 14:23

    Zou Horner hier suggereren of het zeker weten?