Like ons!

Formule 1

F1 in het kort | 100 miljoen nodig om Monza op kalender te houden

In de rubriek 'Formule 1-nieuws in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een groter artikel, maar uiteraard wel belangrijk is om te vermelden.

100 miljoen nodig om Monza op kalender te houden

Het circuit van Monza heeft een investering van honderd miljoen euro nodig om de toekomst van de Grand Prix zeker te stellen voor na 2022. ‘Het geld zal er op een bepaalde manier wel komen’, spreekt Angelo Sticchi Damiani, een van de managers van het circuit, vol vertrouwen uit. De plannen zijn voornamelijk om de infrastructuur en de faciliteiten voor de fans te verbeteren, zodat Liberty Media de samenwerking de Italianen ook na 2022 voortzet.

Bottas doet mee aan rally in thuisland

Valtteri Bottas verschijnt eind januari aan de start om deel te nemen aan de Arctic Lapland Rally. De nummer vijf van het afgelopen Formule 1 seizoen zal in zijn thuisland Finland aan de start komen met een Ford Fiesta WRC, zo meldt het Duitse Speedweek dinsdag.

Latifi verlengt contract bij DAMS in F2

Nicholas Latifi rijdt in 2019 opnieuw voor DAMS in de Formule 2. De 23-jarige Canadees heeft zijn contract bij het Franse raceteam opnieuw verlengd en komt volgend jaar voor het vierde jaar op rij voor het raceteam uit. Latifi zal deze rol vervullen naast zijn werk als reservecoureur bij Williams.

Ecclestone wilde Silverstone kopen

Bernie Ecclestone heeft een poging gedaan om Silverstone te kopen. Dat geeft de voormalig Formule 1-baas te kennen bij Motorsport.com. 'Het zou mooi geweest zijn om een circuit te hebben. Ze zouden een goede deal kunnen sluiten, maar ik denk dat ze een plan hebben om de verliezen (van de Grand Prix van Groot-Brittannië) op te vangen. Ze moeten zich zelfverzekerd voelen, want ze willen het circuit niet verkopen. Ze waren niet geïnteresseerd.'

Formule 1-auto in 2019 bijna twee keer zo groot dan in 1970

Op Twitter verschenen zaterdag een opmerkelijke vergelijking tussen de Formule 1-auto's van volgend jaar en die van decennia geleden. De bolides zijn namelijk liefst tweemaal zo groot geworden. Kijk HIER de beelden die op social media veelvuldig verspreid worden. 

Vier Nederlandse vrouwen in W-series

Opnieuw een stukje Nederlands trots in de autosportwereld. In de W-series, de allereerste 'open wheel' raceklasse voor vrouwen, zijn maar liefst vier vrouwen een kandidaat om te gaan racen bij een van de raceteams. Bekijk hier de hele lijst en ontdek welke vrouwen de Nederlandse vlag zullen gaan verdedigen.

Ticktum defintief naar Super Formula

Woensdag is bevestigd dat Daniel Ticktum in 2019 definitief in de Japanse Super Formula gaat rijden. Red Bull acht de competitie sterker dan de Europese Formule 2. Eerder heeft het team dit met Pierre Gasly ook gedaan.

Silverstone wil Formule 1 behouden

Het Britse circuit van Silverstone heeft herhaald dat het hoopt dat het de Formule 1 kan blijven huisvesten de komende jaren, maar de organisatie wil het wel betaalbaar houden. 'We zaten eerst in de lastige situatie dat we puur en alleen onze inkomsten haalden uit de F1-Grand Prix, maar het gaat inmiddels goede kant op met ons, dus dat geeft ons ook het zelfvertrouwen om te zeggen dat we de Grand Prix willen behouden, maar niet voor elke prijs', aldus managing director Stuart Pringle bij Crash.net.

Latifi in 2019 reservecoureur bij Williams

Nichalas Latifi gaat in 2019 aan de slag als reservecoureur van Williams. Dit seizoen had hij dezelfde rol bij Force India, maar door de overname was toekomst in het ongewisse. Williams heeft komst van Latifi op haar website bevestigd

Kubica zorgt voor deal voor Williams

Robert Kubica heeft ervoor gezorgd dat Williams een deal heeft kunnen maken met het Poolse oliebedrijf PKN Orlen. Ze zullen volgend jaar zichtbaar zijn op de FW32, zo maakte Williams donderdag officieel bekend.

Raikkonen in een blanco wit racepak

Kimi Raikkonen verscheen tijdens de bandentests in Abu Dhabi in een volledig wit racepak in de paddock. De Fin test deze week de auto van Sauber op de nieuwe bandencompounds maar doet dat in een uniform zonder logo's en dus ook geen sponsors. De coureur staat namelijk nog onder contract bij Ferrari en kan om juridische redenen geen andere merken dan die van Ferrari en haar sponsors op de kleding dragen, aldus La Gazetta Dello Sport.

Laatste boordradio Ricciardo: 'You're a dickhead'

De laatste boordradio van Daniel Ricciardo in dienst van Red Bull Racing was geen emotionele. De Australiër was zijn emoties prima de baas en sloot een vijfjarig verblijf bij het team uit Milton Keynes af in zijn welbekende humoristische stijl.

Hoofd Ferrari-academie vertrekt naar Aprillia

Massimo Rivola, het hoofd van de Ferrari Driver Academy, gaat Ferrari verlaten voor een dienstverband bij het MotoGP-team van Aprilia. Rivoli leverde Charles Leclerc via een jaartje Sauber af bij het team van Ferrari en zorgde er tevens voor dat de Monegask bij het Zwitserse team wordt opgevolgd door een andere Ferrari-junior, Antonio Giovinazzi.

1 reacties

  1. RogerEdam

    9 Dec 2018 om 00:04

    "Zo groot als".......... "Groter dan"

Schrijf een reactie

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!
Naar boven