Like ons!

Formule 1

Pirelli: 'Liberty Media heeft ons bandenregels voor 2019 door de neus geboord'

Vanaf het 2019-seizoen wordt het kijken naar Formule 1-races voor veel fans waarschijnlijk een stukje makkelijker. Waar er eerst altijd veel verschillende soorten (kleuren) banden waren, zijn er volgend jaar slechts drie. Volgens Mario Isola, directeur van Pirelli, werd die beslissing niet door Pirelli zelf genomen.

De voorman van de bandenleverancier van de Formule 1 vertelt aan Auto Hebdo dat Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, de Italianen de beslissing door de neus hebben geboord. 'Aan het begin van het 2018-seizoen is er een gesprek geweest met de FOM (Formula One Management, red.) en daaruit volgde dat we volgend jaar met maar drie kleuren banden mogen rijden', legt Isola uit.

Isola heeft gemengde gevoelens bij nieuwe insteek

Zodoende stond Isola, die in zijn vrije uren ook brandweerman is in zijn plaatselijke gemeente, voor een grote uitdaging. 'Dat was wel even slikken, ja. Aan de ene kant is het ook wel beter voor de fans. Het wordt voor hen wat simpeler inderdaad. Maar de communicatie met de media, de teams en de fans die wat meer technische dingen willen weten wordt het lastiger. Die willen natuurlijk weten welke van de 8 beschikbare compounds bij welke kleur hoort. Dat varieert namelijk per race. Het zal dus nog een hele klus worden', besluit de directeur.'

1 reacties

  1. MikeNosa18

    5 Dec 2018 om 18:57

    Leuk als de slechtste teams een roze band van de vorige race hebben en dan qua snelheid niet onderdoen voor de beste teams.

Schrijf een reactie

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!
Naar boven