Like ons!
Dit zijn de belangrijkste technische wijzigingen van de STR14

Formule 1

Dit zijn de belangrijkste technische wijzigingen van de STR14

Door de samenwerking tussen Scuderia Toro Rosso en Honda vorig jaar wist de Italiaanse renstal een achtste plaats te behalen. Vandaag presenteerden ze de nieuwe bolide waarmee ze zullen proberen dit resultaat te verbeteren.

Motorsport.it heeft de STR14 ontleed en zo te zien zijn de ingenieurs hard aan de slag gegaan om binnen de regelgeving te blijven, maar wel een competitieve auto te produceren.

Net zoals voorgaande jaren verschilt de Toro Rosso duidelijk van de Red Bull door het chassis: tegenovergesteld aan de Red Bulls, smal aan de bovenkant en breder aan de onderkant. De radiatoren aan de achterkant zijn ook anders opgesteld dan vorig jaar, waarschijnlijk teweeggebracht door aanpassingen aan de Honda-krachtbron.

Andere voorvleugel dan Haas en vernieuwde Brake Ducts

Waar bij de nieuwe Haas, op de voorvleugel het zijschot enigszins naar buiten gebogen is, blijft het zijschot van de Toro Rosso recht. De neus blijft verder vrij identiek aan die van vorig jaar, er is wel een duidelijke S-duct te zien die de luchtstroom onder de wagen moet verbeteren.

De Brake Duct moest bij het ontwerp klein blijven, om aan de nieuwe regelgeving te voldoen. Hier verliezen de bolides veel belasting die vorig jaar gegenereerd werd door de flappen die op de Ducts geplaatst waren. De STR14 onderscheidt zich hiernaast vooral door een gebogen opwaarts profiel aan de buitenrand van het chassis.

Vergelijking met de RB14

De invloed van de bolide van Red Bull Racing van vorig jaar is te zien bij de STR14. De achterkant is geïnspireerd door de bolide van Red Bull vorig seizoen. Woensdag 13 februari zal het team van Max Verstappen de auto voor 2019 presenteren. (Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool)

0 reacties

Schrijf een reactie

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!
Naar boven