Like ons!
F1-techniek in Monaco | Mercedes zoekt verbeteringen tot in de diepste details

Formule 1

F1-techniek in Monaco | Mercedes zoekt verbeteringen tot in de diepste details

In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Monaco.

Mercedes komt met efficiëntieverbetering aan DRS 

Bij aerodynamische updates wordt vaak gedacht aan een overduidelijke nieuwe voor- of achtervleugel. Ook worden de barge boards nog wel eens onder handen genomen en zelfs de spiegels moeten het nog wel eens ontgelden. Maar voor de Grand Prix van Monaco is het team van Mercedes wel heel ver gegaan; een verandering aan het mechanisme van de DRS om tijdens het gebruik van het systeem de efficiëntie te verbeteren. 


Renault neemt speciale voorvleugel mee

De aerodynamische aanpassingen voor de Grand Prix van Monaco zijn ook op de donderdag goed zichtbaar. Zo vertoont de voorvleugel van Renault een kleine aanpassing. 


Mercedes komt met aangepaste achtervleugel

Bij Mercedes is de achtervleugel voor komend raceweekend geheel 'Monaco-proof'. Op onderstaande foto is te zien hoe men enkele aanpassingen heeft verricht aan het achterwerk van de FW10.

Teams snijden in auto om bocht te halen

Omdat de Fairmont-bocht - de bocht langs het hotel - in Monaco een dusdanig lastige hoek betreft snijden de Formule 1-teams een deel uit hun bolide zodat er meer ruimte is om te sturen. 


Red Bull maakt neus dicht

Waar normaal een groot gapend gat zit aan het uiteinde van de neus van de RB15 is voor de Grand Prix van Monaco dit gat dichtgemaakt.

Ook Racing Point past T-vleugel aan



Red Bull plaatst verticale vleugels voor Grand Prix Monaco


Haas verbind T-wing achtervleugel

Alfa Romeo neemt aangepaste voorvleugel mee

Bij de race op het stratencircuit van Monte Carlo speelt aerodynamica een grotere rol dan het motorvermogen. Daarom past het team van Alfa Romeo ook haar voorvleugel aan om de wind van voren beter te begeleiden. De voorvleugel is al uitgeprobeerd tijdens de tweede tussentijdse testsessie van het seizoen op het circuit van Barcelona.

0 reacties

Schrijf een reactie

Om een reactie te kunnen schrijven dien je ingelogd te zijn. Login/Registreer je hier direct!
Naar boven