'Formule 2 is in bandenmanagement een goede training, maar precies hetzelfde is het zeker niet'

| door Christian Moerman

Bij AlphaTauri is men hoopvol over toekomstig Formule 1-coureur Yuki Tsunoda. Er wordt echter ook gewaakt voor een valkuil die volgens Jody Egginton, de technisch directeur van de Italiaanse renstal, voor veel jongelingen in de koningsklasse van de autosport een gevaar vormt.

Tegen het einde van het 2020-seizoen mocht Tsunoda zijn eerste meters in een F1-bolide maken op Imola. Egginton was meteen onder de indruk van de Japanner: 'Hij is snel en geeft goede feedback. Hij heeft al bewezen de eigenschappen te bezitten die wij van een coureur verlangen.'

Volgens Egginton is de mate van bandenslijtage en hoe je hier als coureur mee om moet gaan, in de twee klassen wel degelijk verschillend. Daarom waarschuwt hij de jongeling bij Motorsport-Total.com hiervoor: 'Formule 2 is daarin een goede training, maar precies hetzelfde is het zeker niet.'

Marko lovend over Tsunoda

Ook wordt Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nog even aangehaald. Na een succesvol debuutjaar in de F2, waarin de Honda-protegé derde werd, kijkt de Oostenrijker uit naar de komst van Tsunoda: 'Ik houd van hem! Zijn snelheid, de manier waarop hij inhaalt en hoe hij om leert gaan met de banden. Van al deze eigenschappen ben ik een enorme fan.'

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen