Technisch directeur Renault: 'Nog grotere motorupgrade in 2022'

| door Tibbe Dolman

Renault kan eenvoudig zijn voor 2023 geplande motorontwikkelingen een jaar naar voren schuiven. Volgens motorchef Rémi Taffin was het relatief eenvoudig om het ontwikkelingsproces te versnellen. De motorleverancier is dan ook positief over de implementatie van de motorbevriezing in 2022.

Taffin is tevreden met het vooruitzicht waarvan de fabrikant kan genieten. Voor volgend jaar stond al een revisie van de motorindeling gepland, maar nu komen daar nog enkele upgrades bij. 'Voordat we akkoord gingen met de krachtbronbevriezing, lag de focus al voornamelijk op 2022', legt hij uit aan motorsport.com. 'In 2023 zouden we dan weer een revolutie hebben op motorisch vlak.'

De technisch directeur ziet voornamelijk voordelen in het naar voren schuiven van de 2023-upgrades. 'Het kan voor een flinke duw in de rug zorgen, omdat we dat jaar een grote evolutie kunnen doorvoeren. Als we over de lange termijn kijken, denk ik dat het geen slechte beslissing is geweest om met de motorbevriezing in te stemmen.'

Renault overweegt andere motorindeling

Voor zover bekend is overweegt Renault nog of het voor 2022 hun motorindeling gaat aanpassen. Het idee is dat het ontwerp van Mercedes grotendeels wordt overgenomen, wat een 'gesplitste krachtbron' betreft. Bij deze indeling is de turbo als het ware in tweeën gedeeld, waarbij de compressor aan de voorkant is geplaatst en de turbine aan de achterkant. Het voordeel hiervan zou te vinden zijn in verbeterde koeling en een slanker ontwerp.

Also read

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen