Viaplay pareert kritiek: 'We weten waar we mee bezig zijn en werken hard om te verbeteren'

| door David Ruiter

Streamingdienst Viaplay nam afgelopen jaar de uitzendrechten voor de Formule 1 over van Ziggo en maakte grootse plannen. Sinds de lancering zijn er echter veel problemen omtrent de kwaliteit van de streams en klachten over de uitvoering. De Consumentenbond maakte melding bij de Scandinavische platformaanbieder, die de aanklacht zeer serieus neemt.

Begin deze week kwam de Consumentenbond met een waarschuwing voor Viaplay. Als men de problemen rondom de streams niet verbetert, overweegt de bond vervolgstappen te nemen. Tegenover RTL Nieuws gaf een woordvoerder van Viaplay aan de klachten zeer serieus te nemen.

'We kunnen altijd verbeteren en nemen deze klachten ook zeer serieus. Natuurlijk zijn we nog bezig met het leren kennen van onze klanten in Nederland, die voor ons zeer waardevol zijn', aldus Roberta Alinius. De streamingsdienst zag het aantal abonnees enorm stijgen sinds de introductie van de Formule 1 en hoopt de nieuwe klanten te kunnen behouden.

'Technologie en entertainment onze sterkte'

De komende tijd zal Viaplay er alles aan doen om klanten de full-hd kwaliteit te kunnen bieden, zoals beloofd werd. 'We weten hoeveel de Formule 1 voor de Nederlandse fans betekent, daarom werken we hard om de kwaliteit te verbeteren. We zijn een technologiebedrijf en enterntainmentbedrijf, dus we weten waar we mee bezig zijn', zo besluit de woordvoerder.

Also read

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen