Toto Wolff ziet licht aan het einde van de tunnel. De Mercedes-teambaas heeft de hoop dat de huidige upgrades aan de W15 in Imola toch langzaam de vruchten zullen gaan afwerpen. Mercedes bracht de upgrades al mee tijdens de Grand Prix van Miami, maar daar kwamen ze door het sprintformat van dat weekend niet helemaal tot hun recht. Wolff hoopt dat met de extra tijd voor afstellingen tijdens het reguliere weekend in Imola het pakket gemaximaliseerd kan worden.
Het 2024-seizoen is tot nu toe een behoorlijke achtbaan gebleken voor het team van Mercedes. Hoogtepunten, zoals het P2-resultaat in de Chinese sprintrace voor Lewis Hamilton, werden gauw opgevolgd door dieptepunten, zoals Hamiltons Q1-uitschakeling diezelfde zaterdag. Mercedes-teambaas beaamt dat het inderdaad een moeilijke start van het seizoen voor zijn team is geweest, maar ziet nu toch licht aan het einde van de tunnel.
'De eerste zes races zijn niet eenvoudig geweest, maar we hebben een duidelijk inzicht gekregen in waar we ons moeten verbeteren en een duidelijk pad uitgestippeld om dat aan te pakken', aldus Wolff, in het officiële persbericht van Mercedes voorafgaand aan de Grand Prix van Emilia-Romagna. 'Het zal nog een aantal races duren, voordat we zien dat dit vruchten afwerpt, maar iedereen werkt er hard aan om ze zo snel mogelijk te brengen.'
Mercedes kwam tijdens de afgelopen race, de Grand Prix van Miami, met het eerste updatepakket voor de W15. In Imola zullen er nog meer wijzigingen worden aangebracht aan de W15. 'We proberen het pakket dat we hebben te maximaliseren en we brengen nog een aantal updates naar Imola', aldus Wolff. 'Hopelijk duwen ze ons in de goede richting.'
Mercedes kijkt uit naar Imola
De race in Imola is ook weer voor het eerst sinds de Grand Prix van Japan een regulier raceweekend, zonder sprintformat, waardoor het Duitse team langer de tijd heeft om de W15 goed af te stellen. 'Het geeft ons meer tijd om de set-up te verfijnen, maar Imola is een veeleisend circuit dat zowel de auto als de coureur op de proef stelt', waarschuwt Wolff. 'Het heeft een aantal snelle en vloeiende secties, maar ook een aantal bochten met lage snelheden en een lastig, hobbelig oppervlak. Het is smal, wat inhalen moeilijk maakt, en heeft veel hoogteverschillen. Dat alles bij elkaar zorgt voor een zware test waar we naar uitkijken.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties