F1 Techniek Rusland | Red Bull experimenteert met verschillende voorvleugels

| door Christian Moerman

Iedere Grand Prix nemen de teams nieuwe onderdelen mee om de bolides zo veel mogelijk te optimaliseren. We hielden je natuurlijk al op de hoogte van de laatste technische snufjes in ons verzamelartikel, nu licht F1Maximaal je iedere Grand Prix de meest in het oog springende technische ontwikkelingen uit en leggen we uit hoe ze werken. Deze keer vestigen we onze aandacht op de Grand Prix van Italië.

Red Bull experimenteert met verschillende voorvleugels

Red Bull Racing heeft naar kennis van doorgaans goed ingevoerde autosportjournalist Andreas Haupt geëxperimenteerd met twee verschillende voorvleugels tijdens de eerste vrije training van de Grand Prix van Rusland. Hoe deze vleugels precies verschillen is nog niet duidelijk, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn voor een deel van het gat van Sergio Perez (P9) naar Max Verstappen (P3).

Red Bull kiest voor afstelling met veel downforce

Het lijkt erop dat Red Bull Racing dit weekend voor een afstelling met veel downforce kiest dit weekend, volgens Motorsport.com. Op foto's is te zien dat de achtervleugel van de Oostenrijkse renstal steil naar boven afloopt, wat ervoor moet zorgen dat de neerwaartse druk wordt vergroot. Het zal Red Bull een voordeel geven in de laatste sector en het bochtige middenstuk, waar veel hogesnelheids- en korte bochten te vinden zijn.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen