Bittere Verstappen zwijgt over beslissingen FIA: 'Ze verdienen de aandacht niet'

| door Maurits Kappetijn

Tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië gebeurde ontzettend veel en in een meeslepend titelgevecht was er op de baan ook veel tramalant tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton. De twee raakten van de baan in ronde 37 in bocht 1, waarna er sprake was van een touché aan het einde van de ronde. Een scheldkannonade van Hamilton volgde, maar dat vat Verstappen na de race niet persoonlijk op.

Verstappen verdedigde in ronde 37 de koppositie met hand en tand, ook toen Hamilton hem voorbij leek te rijden over start-finish. Verstappen remde vervolgens diep in voor bocht 1, waarbij de twee coureurs allebei van de baan raakten. Hamilton was woest over de boordradio en noemde Verstappen een 'f*cking gek', maar Verstappen ligt niet wakker van die woorden. 'Niet echt, nee. De emoties lopen nu eenmaal hoog op op zo'n moment. Het is wat het is', concludeert de nuchtere Red Bull-coureur in de persconferentie na afloop van de race.

Verstappen vergelijkt gevecht met moment in Brazilië

Verstappen is het oneens met het feit dat de stewards hem als schuldige aanwezen na het incident in bocht 1. 'Ik vind het heel opmerkelijk dat ik de coureur ben die uiteindelijk een penalty krijgt (Verstappen kreeg vijf seconden straf voor zijn manoeuvre in bocht 1, red.), zeker omdat wij allebei buiten de baan belandden. In Brazilië gebeurde dit ook en was er niets aan de hand en nu krijg ik er opeens straf voor. Dat is natuurlijk raar, want we zouden allebei de bocht niet hebben gehaald. Dat lijkt mij wel duidelijk', aldus de Nederlander, met een ietwat verbitterde ondertoon.

Also read

Volgende vragen over de straf van de stewards wendt Verstappen vervolgens af. 'Kijk, ik ben het niet met de straffen eens. Maar laten we er maar over ophouden. Ik wil er tenslotte geen tijd aan verspillen, ze verdienen de aandacht niet', waarmee de coureur doelt op de stewards van de FIA.

Bookmakers: Hamilton favoriet voor WK-titel én overwinning in Abu Dhabi

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen