Seidl nog altijd niet blij met B-teams: 'Je hebt een B-team nodig om vooraan te rijden'

| door Mike van Weert

De relatie tussen Haas en Ferrari is nog altijd onderwerp van gesprek. De FIA was al langs geweest bij de Amerikaanse renstal en het bestuursorgaan heeft daar niks gevonden dat niet binnen de regels van de sport valt. Toch hebben enkele teambazen nog steeds hun bedenkingen. Vooral Andreas Seidl vindt dat de relatie tussen A- en B-teams nog eens goed bekeken moet worden door de FIA.

Simone Resta, ontwerper bij Haas, vindt de verdenkingen lachwekkend. Hij stelt dat Haas op het moment niks fout doet en hij wijst hierbij naar de andere auto's. 'We kennen de regels en we respecteren ze', zegt Resta bij Motorsport-total.com. 'Je kan naar allerlei foto's kijken en zien dat veel auto's op elkaar lijken. Ik geloof dat iedereen zijn beste beentje voor moet zetten en op zichzelf moet focussen. Ik denk dat mensen gewoon niet hadden verwacht ons te zien vechten in het middenveld', besluit Resta.

Seidl blijft bedenkingen hebben

Seidl, teambaas van McLaren, snapt dat Haas op het moment niks verkeerd doet. 'Haas verdient haar resultaten, omdat zij zich gewoon aan de bestaande regels houden', trapt Seidl af tegenover AS. 'Niemand klaagt daarover.' Toch is de teambaas van McLaren niet geheel tevreden met de relatie tussen het Amerikaanse team en Ferrari. 'Het gaat gewoon om principes en hoe de Formule 1 verder moet gaan. Alles wat met de performance van de auto te maken heeft, moeten de teams zelf ontwikkelen.'

De Duitser is bang dat de sport straks een verkeerde richting in zal slaan. Seidl ziet namelijk grote voordelen voor teams die een samenwerkingsband zijn aangegaan. 'Je hebt straks gewoon een B-team nodig om vooraan te kunnen rijden. Je ziet niet alleen dat de B-teams met minder moeite vooraan mee kunnen strijden, maar ook dat er grote voordelen zijn voor de A-teams. Ik vind dat alleen de krachtbron en de versnellingsbak nog gedeeld mogen worden. Alles wat je niet goed bij kan houden, moet gewoon verboden worden', besluit Seidl.

Also read

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen