Honda levert sinds 2015 weer een motor aan de F1. Na drie seizoenen McLaren besloot de Engelse renstal ermee op te houden, omdat de samenwerking een ramp bleek. Toro Rosso ging in 2018 wel met Honda in zee, waar McLaren verder ging met de motor van Renault. In 2019 gaat Honda haar tweede jaar in met Toro Rosso.
Naast Toro Rosso rijdt ook zusterteam Red Bull Racing met een power unit van Honda. Het is het eerste seizoen dat het team van Max Verstappen met de motor van de Japanners gaat rijden. De vraag is of het ze dichter bij de gewenste wereldtitel gaat brengen. Honda en Red Bull zijn een overeenkomst voor twee seizoenen (2019 en 2020) aangegaan.
Helmut Marko heeft in de winterstop diverse keren benadrukt dat Honda al verder is dan Renault. Dit tegen het zere been van Cyril Abiteboul, die dat ontkent. 'Het chassis is de grootste oorzaak van onze achterstand. De motor mist ongeveer tussen de vijftien en twintig kilowatt (zo'n twintig tot 27 pk, red.), wat onder bepaalde omstandigheden gunstig kan zijn. Red Bull maakt dat goed met hun chassis', zei de Fransman in de winterstop.
Verder was er het gerucht dat de Oostenrijkse partner AVL zou zijn gebroken met Honda. Er is volgens de Japanners nooit een deal geweest tussen Honda en AVL. ''Er is met elkaar gekeken naar wat we voor elkaar konden betekenen, maar er was een verschil tussen wat wij wilden en wat zij konden leveren. Daarom is die deal nooit gesloten. Wellicht is dat de bron van het misverstand', liet een zegsman weten.
Franz Tost merkt een enorm verschil tussen de Honda-krachtbron van vorig jaar en het exemplaar van 2021. De teambaas van Alph...
Volgens Lando Norris kan en mag McLaren niet achterover hangen dit seizoen. De jonge Brit liet in Bahrein direct zien dat de...
Christian Horner blijft niet overtuigd van het handelen door de stewards in Bahrein. De Red Bull Racing-teambaas is van menin...
Hoewel Masashi Yamamoto Max Verstappen zag verliezen in Bahrein, is hij tevreden over hoe het Grand Prix-weekend verlopen is....
Helmut Marko zit comfortabel op zijn stoel wanneer hem door het Duitse RTL gevraagd wordt naar de toekomst van Max Verstappen...
Martin Brundle ziet de toekomst van de Formule 1 positief in, maar deed dit de afgelopen jaren lang niet altijd. Na het vertr...
Als het aan Chris Medland ligt, heeft Honda niet de juiste beslissing gemaakt door aan het eind van dit jaar de Formule 1 te...
Mercedes heeft zich ontwikkeld tot één van de meest succesvolle en beste teams in de geschiedenis van de sport. Om dat succes...
Honda moest in Bahrein de batterij en de besturingselektronica van niet één, maar twee coureurs verwisselen. Sergio Perez kre...
Volgens Honda F1's uitvoerend directeur, Masashi Yamamoto, wordt het bijzonder om na 2021 Red Bull Racing-bolides te zien zon...
Tijdens de kwalificatie in Bahrein leek het er op dat de Honda-krachtbron oppermachtig is qua prestaties, maar als er gekeken...
De F1-auto's die met een lage rake rijden zijn wel degelijk benadeeld door de nieuwe reglementen, concludeert Gary Anderson....
Red Bull Racing staat aan de vooravond van een totaal nieuw motoren-avontuur, waarin ze de activiteiten van Honda op zich zul...
AlphaTauri was bij de Grand Prix van Bahrein één van de verrassingen. De auto van Pierre Gasly en Yuki Tsunoda was opvallend...
Onderzoek en ontwikkeling-chef bij Honda, Yasuaki Asaki, vertelt dat Honda pas in oktober aan de slag is gegaan met het ontwi...
Volgens Kamui Kobayashi gaat Yuki Tsunoda het meer dan goed doen in de Formule 1. Toch zijn er een paar dingen wel broodnodig...
Helmut Marko heeft aangegeven dat betrouwbaarheid bij het ontwikkelen van de RB16B op één stond bij Red Bull Racing. De Ooste...
Volgens Toyoharu Tanabe is Red Bull Racing tevreden met de verbeteringen die aangebracht zijn aan de Honda-motor. De Japanse...
Volgens Mika Hakkinen heeft Honda een enorme inhaalslag gemaakt afgelopen winterstop. De tweevoudig wereldkampioen schrijft i...
Toyoharu Tanabe, technisch directeur bij Honda Racing, kijkt terug op een heel positief van het seizoen. Naar eigen zeggen be...