'Ferrari brengt SF1000-B naar Oostenrijk' Formule 1
Formule 1

'Ferrari brengt SF1000-B naar Oostenrijk'

'Ferrari brengt SF1000-B naar Oostenrijk'

Het lijkt er sterk op dat met name Ferrari niet stil heeft gezeten tijdens de coronacrisis: voor de Grand Prix van Oostenrijk heeft het team een sterk aangepaste versie van haar SF1000 in petto. De B-versie zou haar achterstand op Mercedes en Red Bull een stuk terug moeten brengen.

De update van de bolide bestaat uit aanpassingen in de motor, de versnellingsbak en met name het chassis zelf. Daar heeft het team aan kunnen werken door extra goed alle data uit de wintertests onder de loep te nemen.

Volgens Motorsportweek zal Ferrari haar eerder geteste achtervleugels (één voor veel downforce en één voor gemiddelde neerwaartse druk) opnieuw bekijken in de vrije trainingen van Oostenrijk. Daarbij is de laatste voor de race het interessantste voor Ferrari omdat de lepelvormige vleugel de meeste druk in het midden krijgt en minder aan de zijkanten, schrijft het medium.

Ferrari wil meer koeling voor sterkere krachtbron

Ferrari komt ook op de proppen met de 065-2 power unit. Die levert niet alleen twintig extra paardenkrachten maar zou ook betrouwbaarder zijn. De motorkap zou daarbij aangepast zijn met bredere uitlaten om de hitte beter af te voeren, wat met name in Oostenrijk met zijn ijle lucht welkom zou zijn. In 2019 liep Mercedes tegen ernstige koelingsproblemen aan, een situatie die Ferrari uiteraard wil voorkomen.

Ferrari spijkert versnellingsbak op zijn plaats

De Italianen brengen ook een nieuwe versie van de versnellingsbak. Eerder ging het nodige stuk door ernstige trillingsproblemen. Niet alleen daar zou de bak onder te lijden hebben gehad maar ook kon het geheel draaien binnen het chassis, wat tot problemen zou kunnen leiden op de langere termijn.

De nieuwe versnellingsbak komt ook beter vast te zitten door een extra laag gedraaid koolstofvezel om het geheel op zijn plaats te houden. Mogelijk overweegt Ferrari om ook de achterwielophanging te verstevigen als de trillingen zich die kant op verplaatsen. (Foto: Ferrari F1 Media)

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws