Lewis Hamilton reed na de herstart in de verkeerde motorstand weg, later bleek hem dat de overwinning op te leveren. Door de 'fout' van de Britse coureur kon Sebastian Vettel hem niet voorbijgaan in La Source. Hamilton vertelt hierover in gesprek met Motorsport.com. 'Ik kwam goed weg op het achterste rechte stuk, daar kon ik goed wegrijden', begint Hamilton. 'Ik brak los, maar gebruikte niet de juiste motorstand. Hij reed het gat weer dicht en zo gingen we richting de laatste bocht. Ik dacht dat ik een fout had gemaakt, maar uiteindelijk werkte het in mijn voordeel. Als hij een gaatje had gehad na de laatste bocht, dan had hij meer snelheid mee kunnen nemen.'
Vettel zou Hamilton sowieso lastig voorbijgaan op het rechte stuk. 'Ik had in bocht 1 nog behoorlijk koude banden en verremde me. Hij gaf eerder gas dan ik, dat hoorde ik. Ik koos er juist voor om niet vol gas te geven, zodat ik hem zo dicht mogelijk achter me kon houden.'
'Bij het opgaan van Eau Rouge gaf ik pas vol gas', vervolgt de
Mercedes-coureur. 'Bovenaan had hij geen ruimte meer om zichzelf te lanceren, dus hij kwam naast me. Het was een mooi gevecht, maar het was nog mooier dat ik bij het ingaan van bocht 5 wist dat ik genoeg gedaan had om hem achter me te houden. Daar ben ik enorm blij mee.' (foto: Mercedes AMG F1 media)