Mercedes introduceerde in België de vierde en laatst geoorloofde motor van het seizoen in de bolides van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Door de update in België te introduceren haalde Mercedes een truc uit: Het team mag als enige een hogere olieverbranding blijven hanteren, maar er zit ook een keerzijde aan.
Het betekent namelijk dat Mercedes geen vijfde nieuwe motor, uiteraard tegen consequentie van een gridstraf, in mag zetten. Het team moet het de rest van het jaar doen met de vier motoren die het al eerder gebruikt heeft. Mocht er bij deze vierde motor een terminaal probleem optreden dan moet Mercedes een van de overige drie motoren gebruiken die eerder dit jaar al achterin de wagen van danwel Lewis Hamilton danwel Valtteri Bottas gelegen hebben.
Mercedes heeft een afweging gemaakt. Het voordeel van een hogere olieverbranding versus het risico van kapotte motoren. Het is motorpoker van het hoogste niveau.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties