Max Verstappen denkt niet dat het feit dat Sebastian Vettel een nieuw driejarig contract overeen is gekomen met Ferrari van grote invloed op zijn eigen loopbaan is.
Verstappen staat tot eind 2019 onder contract bij Red Bull Racing en wil nog niet veel verder kijken dan dat. Geconfronteerd met vragen over de contractverlenging van Vettel antwoord Verstappen dat het in de eerste plaats 'mooi voor hem' is en dat er verder 'geen deuren zijn dichtgegaan', refererend aan het eenjarige contract dat teamgenoot Kimi Raikkonen heeft gekregen.
Op de vraag op het Verstappen interessant lijkt om teamgenoot van Vettel te zijn bij Ferrari, is de Nederlander resoluut in zijn antwoord. 'Daar wil ik nog niet over nadenken", aldus Verstappen tegenover onder andere Motorsport.com. Om eerlijk te zijn maakt het me niet uit wie er naast me rijdt, in welk team dan ook. Maar ik ben daar nu niet mee bezig. Ik bedoel, ik zit nu bij Red Bull, we hebben net een goede dag achter de rug en kijk uit naar de dag van morgen.'