Vandaag werd bekend gemaakt dat Ferrari en Sebastian Vettel ook de komende drie jaar met elkaar verder gaan. De Duitser, die donderdag nog aankondigde dat er de komende veertien dagen geen nieuws over zijn contractonderhandelingen zou komen heeft echter niet alleen met de Scuderia over 2018 en verder gesproken.
Op de dag dat Ferrari bekend maakte dat Vettel zou blijven, voelde ook Niki Lauda zich niet langer geremd om duidelijkheid te scheppen over het maandenlange gespeculeer over de 'vrijage' tussen Mercedes en Vettel.
'We hebben uitgebreid met hem gesproken', bevestigde de Oostenrijk eindelijk de speculaties tegenover Autobild. 'Serieus gesproken. Onze onderhandelingen hebben geduurd tot we in juni in de gaten kregen dat hij veel liever bij Ferrari wilde blijven. Toen hebben we afscheid van elkaar genomen.'
De verwachting is dat nu Vettel zijn toekomst aan Ferrari verbonden heeft, Mercedes snel het contract van Valtteri Bottas zal verlengen.
De opmerkingen van Vettel van afgelopen donderdag lijken nu, amper twee dagen laten, natuurlijk volledige onzin, maar het kan zo maar zijn dat de Heppenheimer gewoon de waarheid sprak. Vanochtend zijn de manager en de jurist van Vettel op Spa gesignaleerd voor het uitwerken van de laatste details en is het contract daadwerkelijk pas vandaag op Spa ondertekent.