Voor Daniil Kvyat begint het seizoen 2017 langzaam aan een nachtmerrie te worden. Ook op Spa was de Rus weer de mindere van teamgenoot Carlos Sainz en kon al na Q1 uitstappen.
'Ik heb dit weekend nog niet veel kunnen rijden', stelde Kvyat in een officiële mediaverklaring. 'Dat maakte het rijden van de kwalificatie niet gemakkelijk. Helaas konden we niet beter doen dan P17. We starten morgen dus redelijk achteraan, maar ik ga mijn best doen en dan zien we wel waar het schip strandt.'