Het is nog maar de vraag of het team van Ferrari competitief aan het seizoen zal beginnen. De afgelopen jaren bleek dat het chassis veelal niet goed genoeg was om voor de wereldtitel te strijden. De vraag is dus of de Italiaanse Scuderia het dit en het volgende seizoen wel de zaken voor elkaar heeft.
Formule 1-journalist Mark Hughes analyseert in The Race de nieuwe Ferrari SF1000. Voor Ferrari wordt dit een belangrijke auto. Ze moeten het namelijk niet één, maar twee seizoenen doen met dit chassis. Het is echter nog maar de vraag of zij het gaan redden.
Bij de presentatie van de nieuwe Ferrari-bolide werd duidelijk dat de auto voor een groot deel gebaseerd was op de eerdere SF90. Nu was die auto snel, maar dit kwam voornamelijk door de krachtbron. Die was overduidelijk beter dan de rest, waardoor het team in het begin van het seizoen nog aardig kon meedoen.
Na de tests, aan het begin van het seizoen, bleek de angel echter flink uit de auto te zijn gehaald. De krachtbron was namelijk aanzienlijk minder dan het jaar ervoor, waardoor zelfs teambaas Mattia Binotto deels al aangaf dat dit seizoen geen sterke gaat worden voor de Scuderia. Zij hebben zich voornamelijk gefocust op het maximaliseren van downforce op de auto.
Hoop gevestigd op nieuwe motorreglementen
De hoop van Ferrari ligt dus wederom op motorisch vlak. De enige, kleine, hoop die de Scuderia kan hebben is namelijk dat de nieuwe technische voorschriften voor het verbranden van olie en ERS-verbranding een groter effect hebben op de andere motorenbouwers. In dat geval zou de nieuwe focus op meer downforce gerechtvaardigd zijn. Het zal echter moeten blijken in Oostenrijk. (Bron: Ferrari F1 Media)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties