Niki Lauda gaf zittermiddag te kennen dat Mercedes wel degelijk heeft gesproken met Ferrari, maar de teambaas van Mercedes, Toto Wolff, was er als de kippen bij om dat te ontkrachten.
'Er zijn nul onderhandelingen met Sebastian geweest over een contract tussen hem en Mercedes. Ik weet niet wat voor vraag Niki kreeg, maar soms kom je elkaar tegen in de paddock en soms vraag je dan aan elkaar hoe het ervoor staat. Er zijn geen onderhandelingen geweest, laat daar geen enkele misverstand over bestaan', maakt Wolff helder tegenover Motorsport.com.
'Niki is een keer koffie gaan drinken met Sebastian en vroeg hem: ‘En trouwens, wat ga je de komende drie jaar doen?’ Waarop Sebastian antwoordde: ‘Nou, ik ben erover aan het nadenken.’ Al denk ik niet dat ze koffie hebben gedronken. Ik denk eerder dat ze elkaar gewoon zijn tegengekomen. Dat is wat er mogelijk gebeurd is, maar er waren geen onderhandelingen.' (Foto: Ferrari Media F1)