Toro Rosso heeft rond het middaguur bekend gemaakt dat Sean Gelael in het restant van 2017 maar liefst vier keer in een F1-auto gaat stappen. Gelael zal in Singapore, Maleisië, de Verenigde Staten en Mexico de eerste vrije training rijden voor het team.
De renstal is tevreden over wat de 20-jarige Indonesiër eerder heeft laten zien bij tests in Bahrein en Budapest. 'Daar heeft hij het goed gedaan', laat Franz Tost weten
op de officiële website. 'Iedereen bij het team was onder de indruk van zijn prestaties, zijn feedback en betrokkenheid. Ik weet zeker dat hij bij die vier Grands Prix nuttig gaat zijn voor het team.' (foto: Red Bull Content Pool)