Niet alleen Max Verstappen was erg teleurgesteld na wederom een uitvalbeurt. Op Spa was de race van de Nederlander al na acht ronden over. Ook vader Jos baalt van de gang van zaken.
'Hoe lang houdt Max dit nog vol?', vraagt de verslaggever van Ziggo aan Verstappen Senior. 'Niet lang meer', is het duidelijke antwoord. 'Dit is een flinke domper. Het kan niet zo zijn dat hij dit materiaal kapot rijdt. Dit materiaal is gewoon niet goed genoeg. Je gaat doordat dit steeds gebeurt twijfelen aan alles.'
'Het is moeilijk om de motivatie op te blijven brengen', vervolgt Jos. 'Dit mag niet kunnen. Zeker niet bij een topteam. Ik denk dat we nu even moeten bedaren en daarna snel om de tafel moeten met Red Bull, want dit houdt niet lang stand zo.'