Key over 2022: 'Geen nieuwe aerodynamische problemen met nieuwe reglementen' Formule 1
Formule 1

Key over 2022: 'Geen nieuwe aerodynamische problemen met nieuwe reglementen'

Key over 2022: 'Geen nieuwe aerodynamische problemen met nieuwe reglementen'

McLaren-ontwerper James Key denkt dat het DRS-systeem nog wel even blijft binnen de Formule 1. Hoewel het systeem minder effect zal hebben met de nieuwe technische reglementen, zal het systeem nog steeds belangrijk zijn om inhaalacties te kunnen forceren binnen de Formule 1. De nieuwe regels zouden het makkelijker moeten maken om in te halen, het behouden van het DRS-systeem is wat Key betreft dan ook nodig.

'Als de nieuwe reglementen werken naar behoren, zal het DRS-systeem minder effect hebben. Echter ligt de mogelijkheid tot inhalen niet alleen aan de auto's, ook het circuit waar we op rijden heeft daar veel invloed op', vertelt Key aan Motorsport.com. 'Op veel circuits zijn er maar een klein aantal plaatsen waar je kan inhalen.'

Key denkt dan ook dat de nieuwe reglementen voornamelijk effect zullen hebben op circuits waar het nu erg moeilijk is om in te halen. Denk bijvoorbeeld aan circuits als de Hungaroring of Suzuka. De 'dirty air' voorkomt op dergelijke circuits dat de bolides elkaar goed kunnen volgen. De nieuwe reglementen moeten dat probleem oplossen. Echter blijft DRS dus op het rechte stuk wel van belang om in te kunnen halen.

Schone lei voor veel teams

De nieuwe reglementen zullen voor teams een schone lei betekenen, hoewel dat niet betekent dat veel van de huidige wetenschap verloren gaat. Veel manieren van werken zullen ondanks de nieuwe reglementen hetzelfde blijven. 'Uiteindelijk werken we met dezelfde beperkingen. Uiteindelijk gaat het om het zo goed mogelijk begrijpen van hoe de aerodynamica werkt op onze auto. Je houdt dus dezelfde aerodynamische problemen, maar er zijn gewoon andere onderdelen waar deze problemen zich zullen uiten.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws