Kijkcijfers en sociale media groeien: 'Goede tijd om F1-fan te zijn' Formule 1
Formule 1

Kijkcijfers en sociale media groeien: 'Goede tijd om F1-fan te zijn'

Kijkcijfers en sociale media groeien: 'Goede tijd om F1-fan te zijn'

De Formule 1 zit in de lift wat betreft populariteit. Zowel op het gebied van kijkcijfers als volgers van de sociale media-kanalen is er sprake van een stijging. Dit heeft de FIA bekendgemaakt tegenover Motorsport.com.

Het aantal kijkende fans steeg met 6,2 procent ten opzichte van 2016. Het afgelopen jaar hebben maar liefst 1,4 miljard mensen de Formule 1-uitzendingen gevolgd. Vooral de stijging in het aantal Chinese kijkers is enorm. In China werd een groei van ruim 42 procent vastgesteld.

Ook de sociale media-kanalen deden goede zaken in het afgelopen jaar. De koningsklasse heeft momenteel 11,9 miljoen volgers op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. In dit geval gaat het om een stijging van 54,9 procent. De officiële site van de Formule 1 steeg met 7,5 procent. Dit resulteerde in een totaal van 124 miljoen unieke bezoekers.

Sean Bratches, de commerciële baas van de Formule 1, was erg te spreken over het nieuws. 'Het is erg bemoedigend om te zien dat het publiek op zowel lineaire als digitale platformen is gegroeid tijdens het seizoen 2017. We hebben ons vorig jaar gefocust op het verbeteren van de fanbeleving op onze platformen en het is goed om te zien hoe betrokken de fans bij de Formule 1 zijn. Ons werk op dit vlak gaat verder. De fans zullen in 2018 significante veranderingen zien bij bestaande zaken en er worden ook nieuwe dingen ontwikkeld. Het is een goede tijd om Formule 1-fan te zijn.'

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws