Esteban Ocon zegt dat hij niet verbaasd is dat Renault derde staat in het constructeurskampioenschap. Het Franse Formule 1-team behaalde dit seizoen al twee keer een derde plek en staat momenteel één punt voor op Racing Point en McLaren. Volgens Ocon was de derde plek ook de verwachting van het team.
'Ik denk dat we als team niemand voor de gek zouden houden als we zouden zeggen dat we dit hadden verwacht', schrijft Ocon in een
column. 'Het is te danken aan een grote teaminspanning van iedereen die heeft meegeholpen. Ik vind dat we het verdienen in deze positie te zitten.'
Volgens de Franse coureur heeft het team laten zien dat het op verschillende soorten circuits snel kan zijn. 'Maar we weten ook dat onze concurrenten snel zijn en het ons niet gemakkelijk zullen maken', vertelt hij. 'Ik moet zeggen dat Daniel (Ricciardo, red.) in een ongelooflijke vorm verkeert.'
Ocon: 'Dat is wanneer het ertoe doet'
Het gevoel in Duitsland, toen Ricciardo de derde plek wist te bemachtigen, betekende veel voor het team, legt Ocon uit. 'Om iedereen met een glimlach op hun gezicht in de paddock te zien, betekende ook veel voor mij. Het is geen geheim dat ik ernaar streef ook mijn steentje bij te dragen.'
Ondanks de goede prestaties van het team, is het nog niet afgelopen. 'Het is geweldig om te kunnen zeggen dat we derde staan in het kampioenschap', aldus Ocon. 'Maar eigenlijk maakt het voorlopig nog niet zoveel uit. Het telt pas op 13 december om 19:00 in Abu Dhabi als de geblokte vlag wordt gezwaaid. Dat is wanneer het ertoe doet.' (Foto: Renault Sport Media)