Jolyon Palmer had zondagmiddag tijdens de Grand Prix van België sterk het gevoel dat hij door Fernando Alonso van de baan werd geduwd. De Spanjaard werd niet bestraft en dat is volgens de Britse coureur niet eerlijk. 'Ik zat vast achter Alonso, die me vrij duidelijk van de baan duwde', begint Palmer tegenover Motorsport.com. 'Als je het mij vraagt was er geen verschil met wat Kevin deed bij Hulk. Het was identiek. Ik weet niet of hij een bestraffing zal krijgen. We zullen zien. Als hij halverwege de bocht besluit om me breed to duwen, dan moeten de stewards dat maar bekijken. Het kostte me twee plaatsen. Als Magnussen een bestraffing krijgt, dan moet Alonso er ook een krijgen.'
Ondanks het incident met Alonso was Palmer te spreken over zijn eigen prestaties. 'Ik voelde vertrouwen in de wagen dat ik al het hele seizoen niet heb gehad”, legde hij uit. “Ik kon aanvallen, pushen en de wagen overal plaatsen zonder te denken dat het me in de muur zal lanceren. Dat was een mooi verschil met de rest van het seizoen.'