Tijdens de Grand Prix van België viel een enorme vibratie op bij de achterste banden van Mercedes, Williams en Sauber F1. Pirelli zag het gebeuren en starte direct een onderzoek. In gesprek met Auto, Motor und Sport gaf Mario Isola tekst en uitleg. 'Het gebeurt alleen op twee plekken', begint Isola. 'Wanneer ze versnelden bij de eerste en de negentiende bocht. Wij zagen natuurlijk ook de beelden op de televisie, maar we zagen ook de data van de teams met daarin vibraties die we nog niet eerder zagen.'
Toch wil de Pirelli-topman zich niet al te druk maken. 'Na een onderzoek op de banden kunnen we stellen dat het veilig is.' (foto: Mercedes AMG F1 media)