Kimi Raikkonen kreeg tijdens de Grand Prix van België een stop & go penalty voor het niet voldoende snelheid minderen bij een gele vlagsituatie. De Fin was het niet eens met die straf, maar incasseert bovenop de tijdstraf nu ook een extra waarschuwing.
Deze waarschuwing wordt uitgedeeld in de vorm van drie strafpunten op de licentie van de Fin. De Stewards onderbouwen de straf alsvolgt: 'Uit tv-beelden en telemetrie-gegevens blijkt overduidelijk dat de coureur (Raikkonen, red) geen enkele moeite heeft gedaan om zijn snelheid te verminderen bij het naderen van de gele vlag zone.'
Raikkonen incasseerde tot op dit moment nog geen strafpunten op zijn licentie.