Verstappen krijgt zijn gelijk: 'Als de Pirelli-banden lijden, schittert de beste auto in het veld meer' Formule 1
Formule 1

Verstappen krijgt zijn gelijk: 'Als de Pirelli-banden lijden, schittert de beste auto in het veld meer'

Verstappen krijgt zijn gelijk: 'Als de Pirelli-banden lijden, schittert de beste auto in het veld meer'

Er zijn duidelijke verklaringen voor de dominantie van Red Bull Racing en Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. De concurrentie had na de Grand Prix van Canada de hoop dat het gat naar de leider in het kampioenschap was gedicht, maar niets blijkt minder waar. Welk team het dichtst bij Red Bull zit, hangt nog altijd van het circuit af. Red Bull heeft daar zelf geen last van, want de RB19 werkt goed op ieder circuit.

Hoop leek aan de horizon te gloren voor de concurrentie toen het gat naar Red Bull in Montreal een stuk kleiner was. Op de Red Bull Ring was de Oostenrijkse renstal weer superieur, waardoor Verstappen gelijk heeft gekregen met zijn opmerkingen over de banden na de Grand Prix van Canada. 'In Canada was er bijna geen slijtage, maar in Spielberg was dat wel het geval', schrijft Auto, Motor und Sport. 'Hoe meer de Pirelli-banden lijden, des te meer de beste auto in het veld schittert.'

'De RB19 werkt altijd ongeacht het circuit, de banden of de weersomstandigheden', vervolgt het medium. De karakteristieken van het circuit in Spielberg passen daarnaast heel erg goed bij de RB19. Dat komt vooral omdat de auto van Red Bull op elk gebied met kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt. 'De Red Bull Ring vereist prestaties in alle soorten bochten, van snel tot langzaam, en ook een goede topsnelheid. Red Bull heeft het allemaal en hoeft geen bittere compromissen te sluiten als het gaat om de afstelling.'

Inconsistentie grootste pijnpunt Red Bull-concurrentie

Waar Red Bull weer schitterde, was het weer stuivertje wisselen bij de concurrentie van de regerend kampioen. Ferrari was ditmaal de sterkste, terwijl Mercedes en Aston Martin het een stuk moeilijker hadden in Oostenrijk. De auto's van de concurrentie zijn allemaal nog te inconsistent, waardoor deze niet op ieder circuit een goede prestatie kunnen leveren. Ferrari verwacht echter wel dat de consistentie gevonden is. De nieuwe update heeft het werkvenster van de SF-23 vergroot, waardoor de renstal op elk circuit competitief zou moeten zijn.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws