Fernando Alonso is redelijk te spreken over zijn testdag in Abu Dhabi. De coureur van McLaren mocht voor Pirelli de banden van 2018 alvast proberen en dat is bevordelijk voor de voorbereiding op het komenden seizoen.
'Het is erg handig om alvast een beeld te hebben van de 2018-banden', begint de Spanjaard tegenover SpeedWeek. 'Ze voelde goed. Ik kon veel uit de banden halen en de degradatie was onder controle. Over het algemeen een goed gevoel.'
Toch was het geen vlekkeloze middag voor Alonso. 'Ik gaf vanochtend de muur een klein kusje met de auto. We verloren hierdoor wel wat tijd op de baan, maar dankzij de constructeurs kon ik na de lunch de baan weer op.' (foto: McLaren)