Anderson: 'Red Bull begaat een grove fout met achtervleugel' Formule 1
Formule 1

Anderson: 'Red Bull begaat een grove fout met achtervleugel'

Anderson: 'Red Bull begaat een grove fout met achtervleugel'

Volgens The Race-analist Gary Anderson heeft Red Bull Racing een grote fout begaan met het selecteren van de huidige achtervleugel. Volgens Anderson is Max Verstappen nu aerodynamisch in het nadeel, doordat het DRS-effect van zijn bolide minder sterk is dan dat van Mercedes.

'Red Bull heeft een rijke historie aan het gebruiken van iets meer vleugel op dit circuit', opent Anderson zijn artikel op The Race. 'Ditmaal is het team veel te ver gegaan. Het gaat niet om de hoeveelheid vleugel, maar juist om de hoeveelheid 'drag' waarmee Red Bull op dit moment rondrijdt. Daarnaast gaat het ook mis met de aerodynamische balans', legt hij uit.

Het komt volgens Anderson door de manier waarop de achtervleugel is gevormd. Het gehele seizoen rijdt Red Bull al met een achtervleugel die iets omhoog loopt naar de buitenkant van de vleugel. Ook in Monza is dat duidelijk te zien. Volgens de analist is dit precies waar het mis gaat voor het team.

Red Bull met kleiner DRS-oppervlak

'Red Bulls ontwerp is een stuk complexer, wanneer je het vergelijkt met de achtervleugel van Mercedes. Die is een stuk conventioneler, en loopt in een rechte lijn naar buiten. Uiteindelijk zorgt de achtervleugel van Red Bull ervoor dat de DRS-opening kleiner is, waardoor het effect ervan mogelijk minder is', legt Anderson uit.

Dat is volgens Anderson waar mogelijk het drastische verschil in topsnelheid vandaan komt. 'En op een circuit als Monza wil je gewoon de zekerheid hebben dat die aerodynamische balans goed is. Bij Verstappen vraag ik mij af of Red Bull het voor elkaar heeft, ik zie ze niet strijden met Hamilton in de huidige staat.'

3 claps
3 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws