Eric Boullier was na afloop van de kwalificatie in België voornamelijk erg trots op zijn. De strategie die McLaren uitgedacht om het optimale resultaat te behalen werkte perfect. Nou ja, bijna perfect.
'Vanaf heeft het team veerkracht en teamgeest getoond', vertelt de Fransman. 'Ik ben trots op iedere man en vrouw in de garage. Ze hebben perfect samengewerkt om dit resultaat te bewerkstelligen.'
'Vanochtend ontdekten we een aantal problemen met Stoffel's motor die ons er toe dwongen om wederom een nieuwe power-unit in te bouwen en bijbehorende gridstraffen te incasseren. Heel erg vervelend voor Stoffel in zijn eigen land. Zijn team werkte heel hard om hem in FP3 naar buiten te kunnen krijgen en ik wil hen stuk voor stuk prijzen voor hun harde werk. Ook wil ik Fernando en Stoffel bedanken. Ze hebben zich allebei als teamgenoten gedragen. Ze hebben elkaar geholpen met slipstreams in Q1 en dat hielp hen beiden door naar Q2.'
'In Q2 deed Stoffel, doordrongen van zijn eigen startpositie, een nobele daad door zijn eigen performance op te offeren voor de kansen van Fernando om Q3 te halen. Bravo, Stoff. Het komt zeer binnenkort waarschijnlijk bij je terug.'
'Fernando kwam heel dichtbij Q3, maar uiteindelijk is P11 niet zo slecht. Het geeft ons een aantal opties voor de strategie voor morgen. De geschiedenis leert ons dat dit een moeilijke race is, maar we gaan er alles aan doen om een mooie show neer te zetten voor onze Belgische fans.'