Nico Hülkenberg kreeg voor het eerst dit seizoen serieuze tegenstand van zijn teamgenoot Jolyon Palmer. Toch eindigde de Duitser wederom voor zijn Britse collega en start morgen als 'best of the rest' achter de top-6.
'Ik ben heel erg blij met deze zevende plaats', zegt de coureur uit Emmerich in het media-statement van het Renault-team. 'Ik heb nog niet de set-up gevonden waar ik me echt comfortabel bij voel, maar desondanks zijn we er in geslaagd om te presteren wanneer het er om ging. We hebben nog wat werk voor de boeg voor de race morgen en we weten dat er nog meer in de auto zit. Allemaal redenen om positief te zijn. Het wordt morgen een gave race. Hoofd naar beneden en gas geven!'