Ferrari-onderdelen komen te laat voor motorupdate in België Formule 1
Formule 1

Ferrari-onderdelen komen te laat voor motorupdate in België

Ferrari-onderdelen komen te laat voor motorupdate in België

Ferrari moet de geplande motorupdate van 2021 uitstellen tot aan de introductie van de vierde krachtbron. De derde motor van de Italiaanse renstal, die aankomend weekend bij Charles Leclerc geïnstalleerd gaat worden, is dus nog van de oudere specificatie. Er wordt druk geproduceerd in Maranello, maar de Belgische Grand Prix komt nét te vroeg.

Auto, Motor und Sport heeft meer informatie verzameld over de motorupdate van de Italiaanse renstal. Beide heren zitten in Spa-Francorchamps al aan hun derde motorblok. Leclercs motor bleek na de crash met Lance Stroll in Hongarije onherstelbaar beschadigd, terwijl bij zijn Spaanse collega al een nieuwe motor gestoken werd nadat er een probleem ontdekt werd tijdens een vrije training op de Hungaroring.

Zodoende zullen allebei de Ferrari-coureurs in 2021 sowieso een gridstraf ontvangen wegens het onreglementair wisselen van de krachtbron. Er mogen immers maar maximaal drie motoren gebruikt worden per jaar zonder daar een gridstraf voor te incasseren. Er zit echter ook weer een positief randje aan het hele verhaal.

Ferrari heeft namelijk besloten om de eenmalige motorupdate van 2021 niet door te voeren aan het begin van het jaar, maar halverwege. Zodoende komt er een vermogenstoename aan die, in combinatie met een verbeterde brandstofformule van Shell, zo'n 10 pk extra op zal leveren volgens Duitse media. Sainz en Leclerc kunnen dit jaar dus nog een zetje in de rug verwachten in de strijd tegen McLaren voor P3 in het kampioenschap.

Wanneer komt Ferrari met de nieuwe motor?

De grote vraag blijft nu wanneer de verbeterde versie van de motor geïntroduceerd zal worden. Volgens kennis van het hierboven genoemde medium komt België in ieder geval te vroeg. De nieuwe onderdelen worden momenteel geproduceerd en dat betekent dat de oude specificatie gebruikt gaat worden op het kracht intensieve Belgische circuit. Waar de motor wél geïntroduceerd wordt, blijft de vraag, maar ze gaan ongetwijfeld op zoek naar een baan waar de gridstraffen op het circuit zelf makkelijk recht te zetten zijn.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws