Carlos Sainz was wederom de coureur die voor Toro Rosso de kastanjes uit het vuur moest halen. De Spanjaard haalde met gemak Q2, maar zag zijn kwalificatie daar eindigen.
'Om eerlijk te zijn ben ik enigszins teleurgesteld met P14', zegt de Spanjaard in de media-release van het team. 'We hadden tot nu toe een goed weekend. Ik zat er vanaf FP1 bovenop. Telkens in de top 10. Vandaag wilden we dat ook bereiken en het was echt teleurstellend en frustrerend om jezelf dan op P14 terug te vinden. Ik denk dat ik het maximale uit de auto gehaald heb. We moeten blijven pushen. Er is geen reden waarom we niet in de punten zouden kunnen eindigen.'