Mario Isola is al jarenlang de baas van de Formule 1-afdeling van bandenfabrikant Pirelli. Hij is het aanspreekpunt als het gaat om bandenkwesties in de sport.
Bandenleverancier Pirelli was al bezig met het testen van de eerste prototypes van de C6-compound, en is nu van plan om er ve...
Als je denkt aan circuits die zwaar voor de banden zijn, zullen Bahrein en Barcelona hoog op het lijstje staan. In een exclus...
Begin juni presenteerde de FIA de 2026-reglementen. De Formule 1 staat aan de vooravond van flink wat verandering. Een van de...
Tijdens de Grand Prix van Monaco werd de invloed van een stratencircuit op de bandenstrategie duidelijker dan ooit tevoren. A...
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft een duidelijke hint afgegeven over wie er volgend jaar in het vrijkomende stoeltje van Lew...
Red Bull Racing werkte in 2024 al enkele dominante weekenden af, waaronder Bahrein, Japan, en China, maar de overtuiging ontb...
Ferrari test in samenwerking met de FIA nieuwe wielkappen die het makkelijker moeten maken om bij extreme regenval de baan op...
Pirelli-topman Mario Isola waarschuwt de coureurs alvast voor het probleem van graining voorafgaand aan het Grand Prix-weeken...
Max Verstappen denkt dat Pirelli beter niet vast kan houden aan de 18 inch-banden omdat het zicht van de rijders veel meer be...
Volgens Pirelli-topman Mario Isola is de bandenfabrikant nog lang niet van plan de samenwerking met de Formule 1 tot een halt...